دریافت اقامت ترکیه در سال ۲۰۲۲

جايي براي يادگرفتن چيزهاي جديد

شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

دریافت اقامت ترکیه در سال ۲۰۲۲

۵ بازديد

اقامت به ترکیه از سوی تمامی اقشار در جامعه افزایش بسزایی داشته و این موضوع به دلیل اقتصاد و تلاطم های سیاسی بوده است . در صورتی که سالیان گذشته تنها متخصصان و افراد تحصیل کرده عزم سفر می کردند ولی حال از هر شغل و جایگاهی خواهان مهاجرت و دریافت اقامت هستند . اجازه اقامت همان ( مجوز اقامت ) است که مهاجران به دلایل مختلف متقاضی دریافت آن بوده ، مهاجرانی که بیشتر از مدت مجاز (ویزا یا معافیت ویزا ) یا بیشتر از ۹۰ روز قصد ماندن در ترکیه را دارند ، مستلزم داشتن اجازه اقامت هستند .

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

بر طبق قانون ، اتباع خارجی باید به مراجع ذیصلاح جهت دریافت اقامت مراجعه نموده تا با دریافت این اجازه اتباع خارجی بدون بهره مندی از معافیت های موقت مدت طولانی تری را در ترکیه بتوانند زندگی کنند . از طریق تماس با موسسه الو اپلای می توانید از خدمات مشاوره تخصصی جهت دریافت اقامت بدون دردسر بهرمند شوید .

اجازه اقامت ( مجوز اقامت ترکیه ) :

این مجوز در چهارچوب قوانین بین المللی بوده که از لحاظ کنترل خارجی های مقیم و شناسایی آنها اهمیت خاصی دارد ، داشتن مجوز اقامت هر فرد در جهت نظم عمومی ، حفظ سلامت و منافع کشور ترکیه است ، اصلی ترین کاربرد مجوز اقامت برای جلوگیری از موقعیت های منفی است که شاید به وجود بیاید . هر فردی که خواهان اقامت ترکیه باشد باید مجوز اقامت دریافت نماید نه کارت کیملیک . سوال بوجود آمده در این لحظه ” کارت کمیلیک چیست ؟ ” .
اتباع خارجی مستثنی داشتن این مجوز هستند ، زیرا مقررات حقوقی در قانون اتباع خارجی و حمایت بین المللی به شماره قانون ۵۶۸۳ برای سفر واقامت اتباع خارجی در کشور ترکیه گنجانده شده است . درخواست اجازه اقامت با مدارک مورد نیاز و داشتن شرایط درخواستی نوع اجازه اقامت تنظیم می شود .

کارت کیملیک :

مدرک رسمی هویتی ( کارت شناسایی ) جمهوری ترکیه است که دارنده آن ثابت می کند شهروند کشور ترکیه بوده و دارای شناسه در دفاتر ثبت احوال ترکیه هستند . طبق قانون اساسی ، هر شهروندی که در ترکیه متولد می شود باید در زمان تولد ثبت نام نموده و کارت شناسایی رسمی برای وی صادر شود . برای اطلاعات بیشتر از مزیت این کارت به مقاله کارت کیملیک چیست ؟ مراجعه کنید. این کارت مشابه کارت شناسایی اتحادیه اروپا است که توسط وزارت کشور ترکیه برای شهروندان صادر می شود .
از مزیت های اصلی و شاخص این کارت می توان گفت دولت از ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰ ، این کارت را به عنوان گواهی نامه رانندگی در نظر گرفته و در آینده نزدیک نیز به عنوان بلیط اتوبوس و کارت بانکی استفاده خواهد شد .

چگونگی اخذ مجوز اقامت ترکیه :

 

نحوه دریافت مجوز اقامت از مهم ترین سوالاتی است که ذهن اتباع خارجی ، که به تازگی وارد کشور ترکیه شده اند و یا شهروندان ترکیه که میزبان آنها هستند را به خود درگیر نموده است . این مجوز با مراجعه فرد خارجی یا ( وکیل قانونی فرد ) به ادارات مهاجرت همان استانی که فرد در آن قصد اقامت را دارد اخذ خواهد شد . درخواست ها توسط مشاوران متخصص ما به صورت آنلاین انجام می شود . تمامی مدارک لازم فرد تهیه می شود و فرد مهاجر مدارک را در روز قرار به افسر اداره مهاجرت ارائه می دهد . پس از تایید درخواست توسط کمسیون ، کارت اقامت به آدرس داده شده ارسال می گردد.
اتباعی که درخواست خود را تکمیل نموده باید در روز تعیین شده توسط سیستم اداره مهاجرت حضور داشته باشد ، در صورتی که بدون عذر موجه ( در روز تعیین شده ) حضور نداشته باشد ، درخواست فرد خارجی رد می شود .
به زودی در خواست اجازه اقامت از طریق کنسولگری های مختلف که اتباع خارجی شهروند یا بصورت قانونی در آن کشور مستقر هستند امکان پذیر خواهد شد. طبق قانون ۶۷۳۵ و ماده ۲۱ قانون ۶۴۵۸ درخواست اخذ اقامت می تواند توسط موسسه مجاز صورت گیرد . ( موسسه مجاز به موسسه یا سازمانی اطلاق می شود که شرایط مطابق آیین نامه رسمی تعیین میشود.)

اقامت الکترونیکی ( از طریق سامانه ) :

طبق ماده ۳۰ قانون حمایت اتباع خارجی و بین المللی ۶ نوع مجوز اقامت در شماره ۶۴۵۸ تنظیم شده است ، برای هر کدام می توان به صورت آتلاین از طریق سامانه اقامت برای اولین بار درخواست داده شود و در تاریخ و زمان قرار ملاقات که اداره مهاجرت تعیین نموده فرد باید به همراه مدارک مورد نیاز مراجعه نماید .
مدارکی که در روز قرار ملاقات با اداره مهاجرت نیاز است ارائه دهید بر طبق نوع اقامت درخواستی شما طبقه بندی شده و متفاوت می باشد ( مدارک هر نوع اقامت را در بخش اختصاصی خود توضیح خواهیم داد) . توصیه می شود قبل از درخواست آنلاین تمامی مدارک را در دست داشته تا فرآیند با موفقیت انجام شود .
پس از طی مراحل ، فرم تکمیل شده را به همراه مدارک لازم با پرینت و امضاء به اداره مهاجرت ( استان مورد نظر ) ارسال می شود . علاوه بر تمامی این موارد ، فرم درخواست امضاء شده و این خود حق اقامت قانونی در ترکیه را تا زمان تعیین وقت اداره مهاجرت فراهم کند . نتایج درخواست الکترونیکی در طی 90 روز از طریق PTT Cargo ارسال می شود .
افراد بسیاری هستند که برای مهاجرت و زندگی در خارج از کشور اطلاعات مناسبی جهت اقامت کوتاه مدت یا اقامت دائم ندارند .

شرایط اخذ اقامت در ترکیه در سال ۲۰۲۱

دلایل افزایش تقاضای اخذ اقامت ترکیه در سال ۲۰۲۲ :

عوامل گوناگونی در افزایش مهاجرت به این کشور نقش داشته ، در سال های اخیر شاهد افزایش تعداد مهاجران به ترکیه بوده ایم ، مانند :
 ویزای کار به اتباع متخصص
 نزدیکی و همسایه بودن با ایران ( در زمان کوتاه کنار خانواده و دوستانمان هستیم )
 رشد و افزایش قدرت اقتصادی
 کمک هزینه و اعطای بورس تحصیلی در ترکیه ( مخصوصا در رشته های ادبیات ترکی ، زبان ، . . . )
 ثبت ازدواج بین الملل ( در کشورهای همسایه تنها کشوری است که این مراسم را برگزار می نماید ).
 قرار داشتن ترکیه در منطقه آناتولی ( منطقه ای که قاره اروپا به آ سیا را متصل می نماید ) .
 در گیری های داخلی و خارجی در منطقه خاورمیانه متاسفانه باعث شده است که بی ثباتی سیاسی ، افزایش فقر ، … سبب هجوم و سرازیر شدن مهاجران به ترکیه شده است .

منبع:

https://www.aloapply.com/getting-a-residence-in-turkey/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.